top of page

Hozd mozgásba a képeket!

A Grúzia utazás(unk) lényege

Grúziában nem szabad túltervezni a programot. Ezért az alábbiakban csak egy vázlatot mutatunk be, a végleges programot ott, közösen alakítjuk. Természetesen sorra rácsodálkozunk majd azokra a természeti és kulturális csodákra, amelyek különlegessé teszik az országot, ám közben ismerkedünk a grúzokkal, eszünk, iszunk, és letérünk a kitaposott ösvényekről.

Repülés közvetlen járattal Budapestről. Az új menetrend szerint nem éjszaka utazunk.

1. nap – A grúz hangulat beszippantása

Érkezés délelőtt 11 óra körül a Kutaiszi repülőtérre

Benézünk a kutaiszi piacra, ráhangolódásként

Kis megállókkal autózás a Likhisz-hegységen keresztül, útközben helyi pálinkát és péksüteményt kóstolunk

Délután bejárjuk a Kvernaki-homokkőhegység oldalába faragott Uplistcikhe-barlangvárost

Késő délután érkezés Goriba

Szállás egy kedves grúz családnál

Este kis Gori séta: Goriscikhe (vár), Sztálin szülőháza

Grúzia geográfussal - 2023
Mediterrán életérzés Európa és Ázsia határán
2023. augusztus 4-14.

To play, press and hold the enter key. To stop, release the enter key.

2. nap – Hosszabb utazás, több érdekes megállóval, ráérősen

Elindulunk a Magas-Kaukázus felé.

Eleinte a hegyvidékek között haladunk, majd megindulunk felfelé a Grúz Hadiúton.

Zhinvali-víztározó: itt találkozunk először a magasabb vonulatokkal, hegyi levegőt szippantunk

Ananuri: ősi erőd a víztározó partján, de kipróbáljuk az újonnan kialakított strandot is, továbbá, ha van kedvünk hajózhatunk is a tó közepére

Ha van időnk, és miért ne lenne, egy kis falunál megnézzük a Fehér- és a Fekete-Aragvi folyók találkozását, a falu túlsó végén pedig egy magán autógyűjteményt, a világháborútól napjainkig (akinek nincs kedve hozzá, a sziklákat görgető folyó partján sétálhat egyet)

Ezután az út látványos szerpentinné válik, és felkapaszkodunk a Kaukázus magaslatai közé.

Gudauri nemzetközi hírű síközpont, a falu felett pihenőt tartunk a Grúz-orosz barátság emlékművénél, ahonnan lenyűgöző kilátás nyílik a szédítő mélységek és az elképesztő magasságok felé. És közben eszünk és iszunk.

Pár perc múlva elérjük a Kereszt-hágót (2400 méteren), ahonnan már lefelé megyünk a Kaukázus északi oldalán.

Továbbra is látványos hegyvonulatok vesznek körül.

Kis megállás egy travertinonál (látványos mésztufalépcső a hegyoldalban).

Szállás: az orosz határ előtt, Stepantsminda faluban, a Kazbek, a Kaukázus legmagasabb vulkáni csúcsának (5047 méter) a tövében.

Vacsora borkóstolóval egy baráti családnál.

3. nap – Át a hegyeken

Visszaindulunk a Kaukázus déli oldalára. Néhány faluval odébb egy kabinos felvonóval felmegyünk a hegyek közé. Több átszállással jutunk át Gudauri faluba, a buszunk addigra ott fog várni.

Gudauri után elhagyjuk a magas hegyeket és kelet felé fordulunk, a Tuseti Nemzeti Park irányába, a világhírű Kakheti borvidék felé.

Szállás: Akhmetában, a magas hegyek tövében